Ana Sayfa / Haber
Oyun Sektöründe Kariyer Paneli 2004 defa okundu    

İnönü Üniversitesi Malatya Teknopark ve Bilgoritma topluluğu tarafından "Oyun Sektöründe Kariyer Paneli" düzenlendi.

Turgut Özal Kongre ve Kültür Merkezinde düzenlenen panele, İnönü Üniversitesi Malatya Teknopark Genel Müdürü ve Bilgoritma Topluluğu Akademik Danışmanı Yrd. Doç. Dr. A. Fatih Kocamaz, Türkiye'nin ilk Oyun Yapımcıları ve Geliştiricileri Derneği  (OYUNDER) Yönetim Kurulu Başkanı Tansu Kendirci, OYUNDER Yönetim Kurulu Üyesi ve Women  In Games Türkiye kurucusu Simay Dinç, Netmarble EMEA Ürün Yöneticisi Burcum Taşkaya, Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği araştırma görevlileri ve öğrenciler katıldı.

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başlayan panel, Bilgoritma Toluluğu Başkanı Nagihan Yağmur'un konuşmasıyla devam etti.  Yağmur, Bilgoritma Topluluğu'nun kuruluş amacının teknolojik gelişmelere uyum sağlayarak ar-ge ve inovasyon çalışmaları yapmak olduğunu söyledi.

İnönü Üniversitesi Malatya Teknopark Genel Müdürü ve Bilgoritma Topluluğu Akademik Danışmanı Yrd. Doç. Dr. A. Fatih Kocamaz Malatya Teknopark hakkında bilgiler vererek, "İnönü Üniversitesi Malatya Teknopark, yeni fikir ve buluş sahiplerinin başarılı olabilmeleri için büyük ve küçük şirketlere, girişimcilere, öğrenci ve akademik personele uygun çalışma ortamı sunan bir merkez, üniversite ve sanayi işbirliği sağlayan bir sistem olarak adlandırılmaktadır." diye konuştu. Kocamaz, Türkiye'nin 2023 yılına kadar gelişmiş ilk 10 ekonomi arasına girme ve yıllık ihracatını 500 milyar dolar yapma hedefine ancak Teknoparklarla ulaşılabileceğini belirtti.

OYUNDER Yönetim Kurulu Üyesi ve Women In Games Türkiye'nin kurucusu Simay Dinç de Türkiye'de kadınların oyun sektörüne pek fazla ilgi göstermediğini dile getirerek, "Türkiye'de 30 milyon oyuncu var ama bu sayıya oranla çok az oyun şirketi bulunmakta. Bunlar da zaten çok yeni şirketlerdir." ifadelerini kullandı.

OYUNDER Genel Başkanı Tansu Kendirci de OYUNDER hakkında bilgi vererek, "OYUNDER olarak hedefimiz, Türkiye'de kapasitenin arttırılmasına yönelik daha ne kadar bilgi toplayabiliriz ve nasıl daha iyi yayabiliriz yönünde çalışmalar yapmaktır. Sonra bu alana girmek isteyenlere nasıl bir perspektif sağlayabiliriz diye düşünmekteyiz." dedi.

Kendirci, hedeflerinin sadece oyuncular veya üniversite öğrencileri olmadığını belirterek, kamuda da oyun endüstrisine yapılan destekleri nasıl arttırabileceklerine ve ne çeşit destekler yapılabileceğine yönelik raporlar hazırladıklarını kaydetti.

Netmarble EMEA Ürün Yöneticisi Burcum Taşkaya ise oyun sektöründe çalışmanın çok zor olduğunu belirterek, oyun sektöründe çalışanların motivasyonlarının daha yüksek olması gerektiğini söyledi.

 

 
Spam Traps